Najczęściej zadawany pytania

Pytania i odpowiedzie

1. Jak można umówić się na pomiar?

Najprostszym sposobem umówienia się z projektantem na pomiar jest wypełnienie formularza na stronie internetowej “Zamów bezpłatny pomiar”. Można to także zrobić na jednej z ponad 360 autoryzowanych ekspozycji lub pod numerem infolinii 695 606 136. Twoje zgłoszenie zostaje wprowadzone do Systemu Koordynacji i następnie przekazane projektantowi.

2. Jakiej grubości płyty meblowe używane są do produkcji drzwi do szafy, a jakiej do półek znajdujących się wewnątrz mebla?

Komandor posiada specjalne profile (ramy do drzwi) przystosowane do różnego rodzaju wypełnień zarówno ze szkła jak i z płyty. W drzwiach stosujemy płytę laminowana o grubości 10 mm, aby niepotrzebnie nie zwiększać wagi frontów oraz nie obciążać systemów jezdnych. Dzięki temu, nasze drzwi są lżejsze a także łatwiejsze w przesuwaniu i codziennym użytkowaniu. Jeśli w drzwiach zastosujemy szkło tj. lustro, lacobel, matelac czy grafikę na szkle, wówczas materiał ten ma grubość ok. 4 mm. Wnętrze szafy natomiast wykonywane jest z płyty o grubości 18 mm, ponieważ półki muszą być przystosowane do różnego ciężaru, a wykonane z płyty o mniejszej grubości mogłyby ulegać wygięciu podczas eksploatacji. Na życzenie klienta, wewnętrzne półki mogą być również wykonane z płyty o grubości 28 mm.

3. Czy firma posiada w ofercie elementy, które powodują ciche domykanie drzwi?

Ciche oraz spowolnione w fazie końcowej domykanie drzwi, umożliwia zamocowanie we frontach szafy samodomykacza. Jest to element konstrukcyjny, który wyhamowuje i łagodnie domyka drzwi w skrajne położenie. Jego zadaniem jest również poprawienie bezpieczeństwa użytkowania drzwi przesuwanych, ponieważ uniemożliwia przyciśnięcie dłoni. Domykacz zapobiega uszkodzeniu drzwi lub części zabudowy przy silnym domykaniu, spełnia rolę stopera przy pochyłej podłodze, a także poprawia komfort użytkowania drzwi, gdyż odpowiada za ciche i delikatne ich samodomykanie.

4. Co to są kątowniki a co rafiksy w szafach?

Do mocowania elementów wewnątrz szafy możemy stosować kątowniki lub rafix-y. Kątownik jest to plastikowy, trójkątny wspornik pod półkę, którego zadaniem jest mocowanie półek do ścianek bocznych oraz samych ścianek szafy np. do ściany pomieszczenia. Kątowniki występują w kilku kolorach, w zależności od koloru wnętrza szafy i często po jej otwarciu są elementami widocznymi. Rafix to metalowy trzpień, którego przeznaczenie jest takie samo jak kątownika, jeśli chodzi o mocowanie półek, z tym jednak, że element ten jest bardziej estetyczny, mniejszy a tym samym mniej widoczny przy otwartej zabudowie.

5. Do czego służy listwa podłogowa i czy jest potrzebna w szafie?

Listwa podłogowa lub podłoga tzw. L składa się z minimum dwóch części cokołu (część pionowa) i listwy lub podłogi (część pozioma). Jej zadaniem jest między innymi: zwiększenie wysokości frontu w zabudowie, poprawa estetyki, zniwelowanie różnic w płaszczyźnie poziomej a w przypadku konfliktu z instalacjami np. rura CO ich zabudowa. Dodatkowym zadaniem jest ochrona przed dostaniem się kurzu do wnętrza zabudowy.

6. Jak są montowane tory w szafach?

Tor górny i dolny frontu drzwi przesuwanych montowany jest w zależności od konstrukcji stropu i podłogi za pomocą wkrętów lub kleju. W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość przyklejenia toru dolnego do podłogi za pomocą taśmy samoprzylepnej dwustronnej, która pozwala na zminimalizowanie ingerencji na powierzchni podłoża.

7. Jak wygląda montaż szafy z drzwiami przesuwnymi? Czy jest ona montowana bezpośrednio do ścian?

Sposób montażu zabudowy z drzwiami przesuwanymi zależy od zastosowanych elementów składowych. Na przykład ścianki boczne i wewnętrzne wolno stojące, półki, cokoły podłogi i sufitu łączy się ze sobą za pomocą trójkątnych łączników skręcanych wkrętami. Natomiast do mocowania wyżej wymienionych elementów oraz torów jezdnych do ścian i stropów stosuje się kołki rozporowe. Najczęściej do ścian i stropów (podłoga, sufit) mocuje się ścianki wewnętrzne szafy, zaś poszczególne półki łączy się z tymi właśnie ściankami.

8. Jaka jest maksymalna wysokość drzwi ze szkłem?

Wysokość skrzydła drzwi (bez elementów dzielących) wypełnionych szybą mleczną lub lacobelem wynosi 2500 mm. (z elementami dzielącymi) 2741 mm. Lustra natomiast okuwamy do wysokości 2741 mm. Wysokości te wynikają z ograniczeń w rozmiarach szkła.

9. Jaki jest czas oczekiwania na montaż szafy?

Cykl produkcyjny naszych produktów, tzn. czas między podpisaniem zamówienia a montażem szafy to ok. 14 dni. Na specjalne życzenie klienta o ile to jest możliwe, stosujemy również krótsze terminy realizacji zleceń. Jednak w przypadku zastosowania niektórych materiałów lub bardziej nietypowych zleceń, termin realizacji zlecenia z uwagi na potrzebę ich sprowadzenia, może ulec wydłużeniu do 30 dni.

10. Ile kosztuje metr szafy?

Nie obliczamy ceny mebli w metrach, ponieważ projektujemy i wyceniamy swoje produkty korzystając z oprogramowania komputerowego. Każdy element szafy jest odrębnie wyceniany i na bieżąco korygowany podczas projektowania, dlatego dokładnie wiesz za co płacisz, nie ma żadnych ukrytych i niespodziewanych kosztów.

11. Ile wynosi okres gwarancji na szafę i co ona obejmuje?

Na nasze produkty udzielamy 5 letniej gwarancji, gdy produkt został zakupiony razem z usługą montażu. Gwarancją objęte są okucia (ramki) i części mechaniczne (wózki dolne i prowadniki górne) systemów Komandor. Pozostałe elementy zabudowy objęte są 12 miesięczną gwarancją od daty zakupu z wyłączeniem uszkodzeń mechanicznych. Wady w/w części ujawnione w okresie gwarancji a powstałe z winy producenta są usuwane bezpłatnie. Gwarancja Komandor nie obejmuje części szklanych i elementów z płyty laminowanej w zakresie uszkodzeń mechanicznych a także wad powstałych na wskutek niewłaściwego użytkowania produktów lub jego części oraz normalnego zużycia eksploatacyjnego.W przypadku sprzedaży elementów montowanych samodzielnie przez klienta udzielamy 24 miesięcznej gwarancji od daty sprzedaży. W tym wypadku gwarancja oznacza, że nieprawidłowo działający element zostanie wymieniony na wolny od wad pod warunkiem dostarczenia go przez Klienta do najbliższego Zakładu Kompletacji z dokumentem zakupu.

12. Czy można wymienić drzwi w starej szafie na nowe, czy jest taka możliwość?

Oczywiście, że istnieje taka możliwość, pod warunkiem, że szafa którą posiadasz jest szafą wykonaną na systemach Komandor. Oferta firmy w zakresie frontów bardzo się urozmaiciła, dlatego zapraszamy do jednego z naszych salonów w celu zapoznania się z pełnym asortymentem i nowymi rozwiązaniami oraz na spotkanie z projektantem. Na pewno wybierzesz coś ciekawego, aktualnego i pasującego do wnętrza.

13. Jaka jest wymagana głębokość szafy?

Ok. 10 cm z głębokości szafy przeznaczone jest na tory, po których przesuwają się drzwi. Wnętrze o głębokości 50 cm jest minimalnym dopuszczalnym wnętrzem, które pozwala na wieszanie wieszaków na drążku prostopadle do tylnej ściany szafy czyli w sposób klasyczny. Przy tej głębokości w zależności jeszcze od wielości wieszaków (rozpiętości ich ramion) możemy wieszać rzeczy nie narażając ich na ocieranie o drzwi a tym samym na uszkodzenia. Najlepszą zalecaną głębokością zabudowy jest więc 63-65 cm, gdzie po odjęciu grubości toru samo wnętrze wyniesie ok. 53-55 cm. W przypadku płytszych szaf, zalecamy stosowanie drążków wieszakowych poprzecznych montowanych pod półkami. W takim przypadku wieszaki wiszą równolegle z plecami szafy.

14. Jaka jest minimalna szerokość drzwi przesuwnych?

Minimalna szerokość drzwi przesuwnych Komandor to 40 cm. Gdyby jednak w trakcie pomiaru przez projektanta okazało się, że wnęka jest mniejsza, możemy zaproponować inne rozwiązanie, np. drzwi uchylne.

15. Czy można domówić inne meble do zamówionej wcześniej szafy?

Oczywiście, firma może wykonać wszelkie inne meble na wymiar potrzebne w domu. Oferta kolorów płyt jest bardzo szeroka. Jeśli okaże się, że nie sprzedajemy już danego koloru w jakim wykonana była szafa, to postaramy się sprowadzić go specjalnie dla klienta. Gdyby jednak okazało się, że dany kolor nie jest już produkowany, dołożymy wszelkich starań, aby dobrać kolor jak najbardziej zbliżony do pozostałych mebli. Projektant Komandora może także zaproponować taki dobór kolorystyczny, który sprawi, że całość będzie doskonale ze sobą współgrała.

16. Czy możliwe jest zainstalowanie zabudowy wnęki jeśli na ścianie i na suficie występują niewielkie krzywizny?

Systemy drzwi przesuwnych Komandor uwzględniają regulację skrzydeł drzwi, co może pozwolić zniwelować niewielkie krzywizny. Jeśli istnieje konieczność, można także zastosować specjalne listwy przymykowe lub sufitowe. Podczas pomiaru, projektant określi jak duże są krzywizny na ścianach i z pewnością zasugeruje kilka rozwiązań.

17. Czy są dostępne w sprzedaży zabezpieczenia do drzwi przesuwnych systemu Komandor zapobiegające otworzeniu np. przez dziecko?

Oferowane przez firmę Komandor systemy wyposażone są w stopery, które utrudniają (szczególnie małemu dziecku) swobodne przesuwanie drzwi. Zdecydowanie skuteczniejszą metodą jest natomiast zamontowanie zamka, który dostępny jest zarówno w systemie stalowym jak i aluminiowym.

18. Czy lustra stosowane w szafach są bezpieczne?

Wykorzystywane w naszych zabudowach wypełnienia skrzydeł drzwi ze szkła mają zabezpieczenie w postaci tzw. bezpiecznej folii. Pozwala ona, w przypadku uszkodzenia mechanicznego, zabezpieczyć zbitą powierzchnie tworząc tzw. pajęczynę.

19. Czy mogę kupić zabudowę do samodzielnego montażu?

W punktach Komandor możesz dokonać zakupu całej zabudowy tj. wnętrza i drzwi razem z montażem, samych drzwi lub samego wnętrza z montażem. Możesz także zakupić elementy do samodzielnego montażu, w tym ostatnim przypadku nie otrzymasz od nas karty gwarancyjnej a jedynie fakturę zakupu. Na meble, których montażu nie wykonują nasze autoryzowane grupy montażowe lub dealerzy nie udzielamy 5 letniej gwarancji.

20. Po czym można poznać oryginalny produkt Komandor?

Aktualnie na rynku jest wiele szaf „typu Komandor” a także innych wyrobów, które podszywają się pod produkty markowe, co niestety może wprowadzać w błąd. Na pewno należy sprawdzić czy punkt, w którym składane jest zgłoszenie na pomiar jest autoryzowanym punktem Komandor (można to sprawdzić poprzez stronę internetową), czy lokal jest oznakowany logo a wycena w punkcie wykonywana jest na autoryzowanym programie do projektowania Designer. Warto również zapoznać się z ofertą naszej firmy i kształtami ramek do drzwi (ich miniaturki znajdują się na stronie internetowej). Zamówienie na szafę generowane jest z Programu Designer, na wydruku musi widnieć logo oraz pieczątka projektanta. Nasze grupy montażowe przyjeżdżają oznakowanymi samochodami i w ubraniach firmowych a po montażu klient otrzymuje kartę gwarancyjną z logo i pieczątką firmową, fakturę oraz kartę montażu do podpisania. Szafy Komandor znakujemy metalowym emblematem z logo firmy umieszczanym na torze górnym, który to emblemat jest poświadczeniem, że zakupiony produkt jest oryginalnym produktem Komandor.

21. Czy moje dane osobowe, które przekazuję firmie są bezpieczne i czy mogę je zmieniać?

Przekazane nam dane osobowe wprowadzane są do Systemu Koordynacji On-line i znajdują sie w zbiorze stanowiącym komputerową bazę danych. Zbiór ten jest zarejestrowany w systemie Generalnego Inspektora Danych Osobowych (GIODO). Zgodnie z ustawą w naszym przypadku dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych, gdyż jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej stroną oraz jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą. Swoje dane przekazujesz dobrowolnie, masz prawo dostępu do nich, ich poprawiania, usunięcia lub cofnięcia zgody na przetwarzanie. Aby to zrobić wyślij e-mail na adres biuro@komandortychy.pl i wówczas zostanie uruchomiona procedura modyfikacji danych osobowych. Brak zgody na przetwarzanie danych w momencie ich zgłaszania do systemu powoduje brak możliwości realizacji zamówienia na zabudowę.

22. Ile wynosi czas oczekiwania na projektanta?

W ciągu 48 godzin od zgłoszenia nasz projektant skontaktuje się z Tobą, w celu umówienia daty i godziny spotkania w Twoim domu.

23. Czy wizyta projektanta jest płatna?

Wizyty naszych projektantów oraz usługa aranżacji są niezobowiązujące i BEZPŁATNE! Jeśli jednak chodzi Ci tylko o szacunkową wycenę zabudowy, możesz zrobić ją w każdym autoryzowanym punkcie.

24. Czy podczas spotkania z projektantem, będę mógł wybrać kolory do szafy oraz inne materiały?

Projektant na spotkaniu dysponuje próbkami wszystkich materiałów, jakie posiadamy w ofercie tzn. wzorami i kolorami ramek, płyty, szkieł i innych wypełnień a także katalogami zawierającymi zdjęcia, które mogą być doskonałąa inspiracją i podpowiedzią przy planowaniu zabudowy. Bez problemu możesz więc dopasować kolor szafy do klimatu pomieszczenia lub innych mebli stanowiących jego wyposażenie. Posiadamy szeroką gamę materiałów – płyty meblowe w ponad 90 kolorach, okleiny naturalne, ekoskórę, rattan, bambus, lustra, szyby a także szkło kolorowe tj. lacobel, matelac, szkło piaskowane oraz grafikę na szkle. Dokonując pełnej aranżacji wnętrza, jesteśmy w stanie zapewnić utrzymanie jednakowej stylistyki i tonacji kolorów wszystkich elementów stanowiących jego wykończenie, a tym samym tworzących niepowtarzalny klimat pomieszczenia.

25. Czy oprócz szaf mogę kupić inne meble w firmie Komandor?

Nasza oferta obejmuje nie tylko szafy z drzwiami przesuwnymi i garderoby, ale również podwieszane drzwi przejściowe, drzwi łamane, łóżka, komody, biurka, szafki nocne, stoliki okolicznościowe, szafki RTV, meble kuchenne i inne meble na wymiar do każdego pomieszczenia. Wystarczy umówić się z projektantem na spotkanie i przedstawić mu swoje potrzeby w zakresie wyposażenia wnętrza.

26. Czy możliwe jest wykonanie projektu szafy podczas spotkania z projektantem?

Oczywiście, że tak. Wychodząc naprzeciw wymaganiom klientów wprowadziliśmy do swojego użytku autorski program komputerowy Designer do projektowania szaf z drzwiami przesuwnymi i zabudów. Dzięki niemu można projektować zabudowy zarówno w punktach sprzedaży jak i w domu klienta. Pomaga w tym wizualizacja, którą na bieżąco podczas projektowania możesz oglądać i zarazem korygować według swojego uznania. Designer pozwala także na precyzyjną wycenę oferowanej zabudowy, dlatego dokładnie masz przedstawione elementy tworzonej dla siebie szafy oraz jej cenę. Podczas spotkania z projektantem możesz dowolnie konfigurować swoją szafę, zestawiać kolory, zadawać pytania o jak najlepsze rozwiązania, mówić o swoich potrzebach i ewentualnych wątpliwościach. Bierz czynny udział w projektowaniu swojej szafy. Zależy nam na tym, abyś był zadowolony z zakupu i ze swojego mebla, który posłuży Ci wiele lat i nie tylko uporządkuje przestrzeń w domu, ale także będzie ozdobą mieszkania. To będzie Twoja szafa lub garderoba i masz czuć się z nią dobrze i komfortowo w codziennym użytkowaniu.

27. Czy cena zabudowy jaką otrzymam w salonie może się różnić od ceny końcowej?

Może się zdarzyć, że cena szafy jaką klient uzyska na punkcie będzie się różniła od ceny końcowej na zamówieniu przygotowanym przez projektanta. Wynika to z faktu, iż często wyceny w salonach robione są na podstawie niepełnych danych min.: takich jak wymiary zabudowy czy ukształtowanie ścian w miejscu montażu. Bardzo często sam klient podczas wizyty projektanta modyfikuje wcześniejszy projekt poprzez zmianę elementów wnętrza, rodzaju ramek czy całych frontów a wszystko to ma wpływ na cenę końcowa produktu. Należy więc wyceny w autoryzowanych punktach traktować jako orientacyjną wycenę swojej szafy.

28. Czy żeby podpisać zamówienie muszę udać się do najbliższego punktu Komandor?

Nie, nie musisz. Wszelkie formalności związane z zamówieniem można załatwić w miejscu wykonywania pomiaru, czyli w mieszkaniu lub domu. Zamówienie jest drukowane z naszego programu komputerowego i podpisywane jest przez upoważnionego przez firmę projektanta oraz sygnowane jego pieczątką. Każde zamówienie zawiera wszystkie elementy Twojej zabudowy oraz jej cenę. W dniu przyjęcia zamówienia projektant ustali też z Tobą wstępny termin montażu. Ceny na podpisanym przez Ciebie zamówieniu nie ulegają zmianie podczas montażu. Nie Jesteś więc narażony na nieoczekiwane wydatki.

29. Czy w momencie podpisywania zamówienia wymagana jest wpłata zaliczki? A jeśli tak to ile ona wynosi?

W przypadku, gdy zdecydujesz się na zakup zabudowy za gotówkę przygotuj się na wpłatę zaliczki u projektanta. W zależności od regionu i wielkości zamówienia, zaliczka może wynosić od 10% do 49 % wartości zamówienia. Pokwitowaniem wpłaty jest podpisane zamówienie z wyspecyfikowaną kwotą wpłaconej zaliczki. O szczegóły i wysokość wymaganej zaliczki pytaj w autoryzowanych salonach na Swoim terenie.

30. Czy można kupić szafę na raty?

Tak, Komandor współpracuje z kilkoma bankami, dlatego Swoje zakupy możesz rozłożyć na raty. O aktualną ofertę sprzedaży ratalnej i sposób załatwienia formalności pytaj w punkcie, w którym planujesz złożyć zamówienie. O fakcie nabycia zabudowy na raty poinformuj również projektanta podczas pomiaru w domu. Umowę kredytową podpiszesz w każdym autoryzowanym punkcie Komandor

31. Kto wykonuje montaż szaf? I czy w trakcie montażu mogą wystąpić jakieś zabrudzenia mieszkania?

Montaże mebli wykonywane są przez licencjonowane Grupy Montażowe wyposażone w profesjonalny sprzęt, ubiór firmowy i dbające o najwyższą jakość wykonywanej usługi. Nasi montażyści zabezpieczają miejsce montażu szafy foliami lub wykładzinami, staramy się, aby montaż odbył się jak najmniej inwazyjnie. Niemniej jednak z uwagi na specyfikę produktu, niektóre elementy muszą być docinane w miejscu montażu.

32. Ile czasu trwa montaż?

Czas trwania montażu jest uzależniony od wielkości Twojej zabudowy oraz stopnia skomplikowania prac przewidzianych do wykonania. W dużej większości przypadków grupy montażowe, kończą montaż tego samego dnia, a po wykonanym montażu doprowadzą miejsce prac do należytego porządku.

33. Czy otrzymam na zakupioną szafę kartę gwarancyjną i fakturę?

Po zakończonym montażu dobrze obejrzyj swoją szafę. Jeśli masz jakieś uwagi, co do wykonania mebla, pracy grupy lub inne zapisz je na karcie montażu, którą otrzymasz do podpisu razem z kartą gwarancyjną i fakturą. Karta gwarancyjna oraz faktura są dokumentami, które należy przedłożyć w przypadku ubiegania się o serwis gwarancyjny lub pogwarancyjny. Numer widniejący na karcie gwarancyjnej i karcie montażu, która wraca do producenta są identyczne. Ułatwia to odnalezienie dokumentacji zabudowy w przypadku Twojego późniejszego kontaktu z naszą firmą.

34. Jak dokonać zapłaty za szafę?

Należności za produkt i wykonaną usługę należy wpłacić montażystom na podstawie otrzymanej faktury. Istnieje również możliwość dokonania zapłaty za pomocą przelewu, jednak w tym przypadku po montażu należy przekazać grupie montażowej wydruk potwierdzający wcześniejsze dokonanie przelewu.

35. Z kim należy się skontaktować w przypadku reklamacji?

W przypadku reklamacji lub serwisu należy skontaktować się z Zakładem Produkcyjnym lub Autoryzowanym Dealerem, który wykonywał zabudowę. Dane adresowe podane są na pieczątce widniejącej na karcie gwarancyjnej lub fakturze. Reklamacje przyjmowane są w formie pisemnej złożonej drogą mailową, poprzez stronę internetową lub bezpośrednio w jednym z naszych autoryzowanych punktów.

36. Gdzie można znaleźć listę autoryzowanych punktów Komandor?